Üdvözöljük PESTERZSÉBET hivatalos oldalán!

Kincset keres az egész kerület!

2012.03.14

A XX. kerületi Pedagógiai Intézet munkatársai a 2011-12-es tanévben is új ötlettel lepték meg a kerületi óvodákat, iskolákat. Elindították a Kincskereső játékot. Ennek érdekessége, hogy nem ismer határokat. A programba bekapcsolódhatnak óvodások, alsósok, felsősök, pedagógusok, könyvtárosok, de még a szülők is.

Gyakorlat a szemléletformálásra

A szakmai szolgáltatás keretében már negyedik éve ismerkedhetnek a kerületi óvodás gyermekek a könyvtárral, a könyvtárhasználattal interaktív foglalkozások keretében.

– Alapgondolatunk, hogy a gyermekek életkori sajátosságaihoz igazodva, a mesével, verssel, tevékenykedtetéssel formálni azt a pozitív attitűdöt, mely által érdeklődve fordulnak a könyvhöz, ismeretük mélyül a könyvtárhasználattal kapcsolatosan. A jelen nevelési évben a Funkcionális analfabétizmus elleni cselekvési terv, valamint a tehetséggondozás részeként, a holisztikus szemlélet jegyében indítottuk útjára a Kincskereső játékot a kerületi fenntartású óvodák gyermekei számára is –  tájékoztat Vasas Dezsőné óvodai szaktanácsadó.

Az óvodásoknak készült feladatok megoldásában szükséges az óvodapedagógusok aktív közreműködése. Az egyes feladatok projektként épülhetnek be az óvoda mindennapjaiba. A gyermek és óvodapedagógus együttes feladatmegoldásán kívül, gyermek és szülő együttes feladatmegoldását is megcéloztuk. A horizontális építkezés nagyobb körben kívánja megmozgatni az adott korosztályt, a velük foglalkozó óvodapedagógusokat és a szülőket.

– A program alapötletével először az óvodai könyvtáros munkaközösség tagjai ismerkedtek. A pozitív fogadtatás hatására kezdődött meg a játék tartalmára vonatkozó ötletelés. A játék végső formáját a Kincskereső-team állította össze. A team tagjai: Csögör Lászlóné, Fodor Szilvia, Kovács Ildikó, Takácsné Barkó Éva, Vaszlovicsné Kovács Katalin óvodapedagógusok, Simon Krisztina és Vasas Dezsőné szaktanácsadók. A 2012. januári nevezések alapján eddig 304 fő gyermek vesz részt a Kincskereső játékban – tudtuk meg a szaktanácsadótól.

Terveik szerint 2012 áprilisában a kincskeresők egy közös záró rendezvényen vehetnek részt, melynek helyszíne az Ady Endre Általános Iskola aulája lesz. A feladatok kapcsán elkészült produktumokból rendezik a Kaleidoszkóp kiállítást.

A kézműves tevékenységeknél tág kereteket hagytak, hogy az egyéni, kreatív ötletek érvényesülhessenek.

A feladatok: 

1.                  „A mi könyvtárunk”

Készítsétek el szabadon választott technikával és méretben (síkban is/vagy térben) a ti könyvtáratokat! Rendezzétek be! (pl. makett)

2.                  „Mit lehet a könyvtárban csinálni?”

Az elkészült könyvtárotokon, szabadon választott technikával, „ikon” szerűen tüntessétek fel, hogy mit lehet a könyvtárban csinálni!

3.                 „Ábrázold kedvenc mesehősödet vagy kedvenc könyved borítóját!”

A technika szabadon választott.

4.                 „Könyves nap/hét!”

A gyermekek otthonról – műfajtól függetlenül – hozzák be a kedvenc könyvüket a csoportba!  Az óvodapedagógusok a beérkezett könyvekről készítsenek egy jegyzéket (író, könyvcím, kiadó)! A könyvek jegyzékéből a PPI összefoglalót készít, melyet a PEPITA újságban jelentetünk meg.

5.                 „Könyvajánló készítése szimbólumra”

szimbólumok lehetnek pl.fa/szivárvány/virág stb.

A PPI 2012. február 15-ig megküld egy könyvajánló gyűjteményt. A csoport tagjai a nagyméretben (pl.A/1 vagy A/2 karton) elkészített szimbólumra applikálják fel a megküldött dokumentum gyűjtemény egyes elemeit (pl.vágás, ragasztás, fűzés)!

6.                 „Otthoni feladat”

Minden gyermek hazaviszi, és a szüleivel készíti el!

A felsorolt művek közül kiválasztja a szülő azt a mesét, amit otthon felolvas a gyermekének, és együtt megnézik film formájában is. A képek alatt lévő „könyv” és „tévé” közül azt a jelet karikázza be pirossal a gyermek, amelyik változat (felolvasás, film) jobban tetszett neki!

Last modified: 2017.10.02

Comments are closed.

Akadálymentes nézet
Akadálymentes nézet