Sajtóközlemény

16 ezer NHKV ügyfél már elektronikusan kapja júliusi számláját

Országosan elérhető az online hulladékgazdálkodási közszolgáltatás díjfizetés

A 2021. július hónapban kiállított hulladékgazdálkodási közszolgáltatás díjszámlát pár kattintással fizethetik azok az ügyfelek,
akik az elmúlt hónapban jelezték elektronikus számla iránti igényüket a Díjnet felületén. Ez idáig több mint 16 ezer ügyfél élt ezzel a lehetőséggel,
 így ők az elmúlt negyedéves időszakra vonatkozó hulladékgazdálkodási közszolgáltatási számlájukat - amelyről a napokban kapnak értesítőt -
már a Díjnetes fiókjukba fogadhatják, illetve azon keresztül ki is egyenlíthetik.

Az NHKV Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt. (NHKV Zrt.) a közelmúltban csatlakozott a Díjnet rendszeréhez.
Az elektronikus számla (e-számla) kényelmi szolgáltatása, az NHKV Zrt. megközelítőleg 3,1 millió ügyfele számára
2021 júniusa óta elérhető és egy egyszerű regisztrációval igényelhető.

A Díjnet Zrt. az NHKV Zrt. csatlakozásával a folyamatos ügyféligényeknek tett eleget – közölte Schiszler János.
A Díjnet Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy az eddigi felmérések, valamint a Díjnet ügyfélszolgálatára beérkező igények is azt támasztották alá,
hogy az ügyfelek a közüzemi és egyéb számlák mellett a
hulladékgazdálkodási közszolgáltatási díjat is örömmel fizetik egy helyen, a Díjnet felületén.
 Az NHKV Zrt. csatlakozásával egy újabb meghatározó, országos közszolgáltató e-számlakezelését tudjuk biztosítani,
így rengeteg háztartás online számla fogadása és fizetése válik gördülékenyebbé, gyorsabbá, átláthatóbbá
.

A regisztráció könnyen és hamar elvégezhető a https://www.dijnet.hu oldalon. Az e-számla kiegyenlítése biztonságos és egyszerű.

A Díjneten elérhető az országos lefedettségű áram és gázszolgáltató, illetve több regionális közüzemi szolgáltató is,
 a regisztrált ügyfélszám pedig meghaladja a 820.000 főt. A regionális szolgálatók számára is igen kedvező, hogy az ügyfelek már jól ismerik a rendszert,
és értékelik azt a kényelmet, hogy minden számlájukat egy helyen kezelhetik, így az ügyfelek jelentős része egyszerűen tér át az elektronikus számlakezelésre.
A közmű és egyéb szolgáltatók számára az együttműködés további előnye, hogy ezzel a lehetőséggel egyszerre fokozható az ügyfélélmény és a fizetési hajlandóság is.

A Díjnet rendszerét az is kedveltté teszi, hogy az ügyfelek az e-számla Díjnetbe érkezését követően a regisztrált e-mail címre értesítést kapnak az
elkészült számláról, amelyet megtekinthetnek és letölthetnek a Díjnet rendszeréből.
Ezt követően a Díjnet felületén azonnali bankkártyás fizetéssel, iCsekk mobilapplikációval, internetbankon (CIB) keresztül,
illetve átutalással, csoportos beszedési megbízással egyenlíthetik ki a Díjnet fiókjukba érkező elektronikus számláikat.
A számlák kiegyenlítése így nemcsak biztonságos, de könnyen is igazolható, hiszen nem kell a befizetést igazoló csekkeket külön megőrizni:
online pillanatok alatt lekérdezhetőek a korábbi befizetések, valamint a bankszámlakivonat is igazolásul szolgál.

Az elektronikus számla használatával jelentősen csökkenthető a környezetterhelés, megelőzhető a hulladékképződés és
a károsanyag-kibocsátás, papír alapú számlák kiküldésére sincs többé szükség.

Háttérinformációk az NHKV Zrt.-ről

Az NHKV Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zártkörűen Működő Részvénytársaság
elsődlegesen a magyarországi hulladékgazdálkodási közszolgáltatás területileg optimalizált és szolgáltatási színvonalában egységes rendszerét hivatott kialakítani és fejleszteni,
hosszútávon fenntartható finanszírozási rendszer és ágazati működés megvalósításával.
Mint koordináló szervezetnek, kiemelt feladata a közszolgáltatási díj beszedése, illetve a közszolgáltatóknak járó szolgáltatási díj meghatározása és megfizetése.

Háttérinformációk a Díjnet Zrt.-ről

A Díjnet Zrt. Magyarország vezető független e-számlakezelési szolgáltatója.
A Magyar Posta tulajdonában álló társaság ingyenes szolgáltatás keretében egyetlen felületen teszi lehetővé különböző
közüzemi, telekommunikációs, biztosítási szolgáltatók, valamint távfelügyeleti cég ügyfeleinek, hogy számláikat elektronikus formában tekintsék meg,
illetve egyenlítsék ki, továbbá lehetőséget biztosít közös költségek rendezésére, és akár adomány nyújtására a csatlakozott szervezetek számára.
A rendszer emellett lehetőséget biztosít számlakibocsátókkal való kapcsolattartásra, észrevételek, reklamációk jelzésére,
valamint egyes szolgáltatók esetében mérőállás-bejelentésre is.
A Díjnethez csatlakozott számlakibocsátók száma jelenleg 33, a felületen (www.dijnet.hu) a legnagyobb fővárosi közüzemek mellett jelen vannak
országos közüzemi, illetve telekommunikációs szolgáltatók és biztosítók, továbbá regionális közműszolgáltatók is.
A Díjnet regisztrált ügyfeleinek száma jelenleg meghaladja a 820.000 ezret.
A Díjnet indulása óta több mint 65 millió darab számlát kaptak a felhasználók a rendszeren keresztül, a 2007 óta kifizetett számlaösszeg pedig megközelíti a 300 milliárd forintot.